Jak lepiej sypiać – żelazne zasady zdrowego snu

Jak lepiej sypiać – żelazne zasady zdrowego snu

Warto przeczytać

Zdrowy i głęboki sen to podstawa, żeby obudzić się wypoczętym i pełnym energii. Jeśli rano masz wrażenie, że nie spałeś, a jedynie drzemałeś w nocy, a ból głowy lub kręgosłupa utrudnia Ci pożegnanie się z łóżkiem, czas na zmiany. Wprowadzenie kilku zależnych zasad snu, to klucz do odzyskania równowagi i mocy do działania. Od czego zacząć?

Od czego zacząć, by sypiać lepiej?

Dzwoni budzik; jego dźwięk doprowadza Cię do bólu głowy. Masz wrażenie, że Twoje mięśnie zaraz eksplodują, a zmęczenie każe Ci włączyć drzemkę i chwycić choć dodatkowe 5 minut snu. Taki scenariusz brzmi znajomo? Pierwsza myśl po zejściu z łóżka to kawa? W takim razie musisz wprowadzić pewne zmiany. Stopniowe, ale konsekwentne wdrażanie żelaznych zasad snu, to jedyny ratunek, by bezsenność i brak porządnego, regenerującego wypoczynku, nie zrujnowały Twojego zdrowia.

Zacznij od sypialni. To tam najczęściej leży problem. Znajduje się dokładnie w łóżku. Mowa o materacu, który może być już za stary, nie posiadać porządnych sprężyn lub być pokryty poliestrową tkaniną. Taki materac gwarantuje jedynie alergie, bóle mięśni i bezsenne noce. Roztocza tylko czekają, by zaatakować Twój organizm i tym samym zaburzyć zdrowy sen.

Jaki materac wybrać?

Idealny materac musi w 100% odpowiadać naszym preferencjom. Jedni lubią twarde podłoże inni miękkie. Pamiętaj również, że zbyt miękki materac, nawet wykonany w najwyższym standardzie, nie jest wskazany dla kręgosłupa. Jeśli nie cierpisz na bóle lub skurcze mięśni, możesz zdecydować się na średniej twardości wypoczynek.

Na przykład materace Kraków występują w rozmaitych wariantach. Od lateksowych po ortopedyczne. Dlatego zanim podejmiesz decyzję o zakupie swojego wymarzonego materaca, przeanalizuj, na czym najbardziej Ci zależy. Dalekosiężnie sięgaj wzrokiem. To inwestycja na lata, a nie na sezon czy nawet rok.

Żelazne zasady zdrowego snu

Zadbaj o to, by zawsze powlekać kołdrę w oddychające tekstylia. Kup bawełnianą, jedwabną lub flanelową piżamę i lampki nocne, które dają delikatne, ale ciepłe siwiało. Jeśli to możliwe, zmień kolor ścian w sypialni na barwę, która sprzyja wyciszeniu. Pod ręką miej niezbędne rzeczy, bez których nie wyobrażasz sobie położenia się spać lub przebudzenia. Szklanka wody, balsam, książka, budzik lub zapachowa świeca – takie dodatki postawione na szafce nocnej z pewnością umilą Ci zasypianie.

Godzinę lub dwie przed pójściem do łóżka, otwórz okno w sypialni. Wywietrz pomieszczenie i wynieś z niego wszystkie rozpraszacze. Laptop, telefon, ładowarki czy ubrania porozrzucane po pokoju – pochowaj wszystkie rzucające się w oczy przedmioty, które jednocześnie również zaburzają wizualny porządek.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o